Türkiye'nin En İyi Gazetesi

22 Nisan 1985 tarihinde yayın hayatına başlayan Sabah, birçok “ilk”e imza atarak yılların gazetelerini geçip zirveye ulaştı ve güçlü bir marka haline geldi. Sabah, gazetecilik ve teknoloji alanında yaptığı atılımlarla kısa sürede çok hızlı bir gelişme göstererek büyük gazete kimliğini kazanmıştır.

Sabah’ın temel yayıncılık ilkesi; toplumu yakından ilgilendiren ekonomik, sosyal, politik ve uluslar arası konulara ısrarlı ve yansız bir yaklaşımla açıklık getirerek, kamuoyunun bilgilendirilmesine ve sağlıklı bir karara varmasına yardımcı olmaktır.

Ülkenin en yetkin ve tanınmış kalemleri, hergün büyük bir ilgiyle izlenen köşe yazılarıyla, bu temel ilkenin gerçekleştirilmesine büyük katkıda bulunmaktadır.

Sabah’ın kısa zamanda ulaştığı başarı, okur profilini olumlu yönde etkileyerek onun medya pazarında önde gelen bir marka olmasını sağlamıştır. Her gün 1 milyonu aşkın kişi tarafından okunan Sabah, gazete okurlarının %13’üne erişmektedir.

Sabah, hazırladığı özel ekler ve getirdiği yeniliklerle kadın gazete okurunun artmasına önemli derecede katkıda bulunmuştur. Her dört Sabah okurundan biri kadındır. Tüketimin ana potansiyelini oluşturan ABC1 sosyo ekonomik grubundan okurların toplamı %49 ve ekonomide aktif yaş grubunu temsil eden 18 - 44 yaş arasındaki okurlarının oranı %60’dır. Sabah okurlarının %45’i lise ve/veya üniversite eğitimlidir.

Yayın hayatına başladığı günden bu yana yeniliklerin öncüsü olan Sabah, hem haber anlaşıyı hem teknolojisiyle gündemi belirleyer gazete oldu.

Sabah, reklam verenlerin ürün ve markalarını geniş ve prestejli bir okur kitlesine ulaşmasını sağlıyor.




 

SABAH GAZETESİNİ BAŞARIYA TAŞIYAN ÖZELLİKLER

- Seçkin köşe yazarları ile “çok sesli gazete” akımını başlattı.
- İletişim çağının hızına ve düzeyine uygun gelişmiş teknoloji ile sayfa yapımı ve gazete baskısına başladı.
- Yazı ve renkli resim entegrasyonunda dünyanın sayılı gazeteleri arasındaki yerini aldı.
- Son model renk ayrımı ve baskı makinalarıyla kapasitesini ve kalitesini yükseltti, basın reklamlarına canlılık ve renk getirdi, gazetenin daha rahat ve keyifle okunmasını sağladı.
- Yıllardır dar boğaz oluşturan renkli sayfa kapasitesini devamlı artırarak, renkli reklamlara daha çok alan yarattı.
- Basılı reklam broşürleri ve gazete ekleri, Sabah’ın “otomatik insert” sistemi ile gazete içine konularak, dökülüp saçılmadan okurun eline ulaşmaya başladı.
- Gazete ekleri ile hem okurunu bilgilendirdi, hem de reklam sektörüne belirli konuları işleyen yeni mecralar kazandırdı.
- Günün şartlarına uygun hızlı ve etkin dağıtım kanallarının kurulmasına ön ayak oldu, satış bilgileri günlük olarak derlenmeye başlandı.

GAZETE YAPISI

• Sabah’ın İstanbul baskısı 48 renkli 56 sayfa, bölge baskıları 32 renkli 40 sayfa basılabilmektedir.
• 2. sayfada gündem, 3. sayfada asayiş.
• 11. sayfaya kadar ekonomi haberleri.
• Göbekteki 2 Sayfa politikaya ayrılır
• Dış haberler,
• Arka sayfadan başlayarak öne doğru 6 sayfa spor
• Hergün tam sayfa TV programları
• Kültür sanat ve kent sayfaları,
• Hergün yayınlanan 12 sayfaya kadar çıkabilen Sabah’la Günaydın eki
• Haftasonu Sabah Cumartesi ve Sabah Pazar Ekleri
• Her Çarşamba yayınlanan Sabah Tatil Eki,
• Ayrıca aylık ekleri Otomarket, Sabah Kitap, Ekokobi bulunmaktadır.
• Yıl içinde özel günler için hazırlanan ekler (Yılbaşı, Bayram, Sevgililer günü, Anneler ve Babalar günü)

SABAH SAYFA ve SÜTUN ÖLÇÜLERİ
NORMAL SAYFALAR
Sütun 1 2 3 4 5 6 7 8 9  
Cm 3.3 6.9 10.6 14.2 17.9 21.5 25.1 28.8 32.4  
 
PANAROMİK İLANLAR (9 sütundan daha büyük)
Sütun 10 11 12 13 14 15 16 17 18  
Cm 38.2 41.8 45.4 49.1 52.8 56.4 60 63.2 67.5  
 
SARI SAYFALAR
Sütun 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Cm 3.1 6.4 9.6 12.9 16.2 19.4 22.7 26.0 29.2 32.4
 
Sayfa yüksekliği: 53 cm            
SABAH OKUR PROFİLİ - S.E.S. GRUPLARI
[İNDİR] Sabah BİAK 9.-12. Dönem Kümülatif Sonuçları (01 Mart 2015-29 Şubat 2016)
SABAH REKLAM TARİFESİ
[İNDİR]  Sabah Reklam Tarifesi (Ocak 2016)

  • Star TV Yılbaşı Tanıtımı
  • Sabah Reklam
Video Başlık